loading...

JANGAN SAMPAI SALAH, INILAH WAKTU YANG DILARANG ROSULLAH SAAT BERHUBUNG4N BAD4N DENGAN ISTRIMU. BACA SELENGKABNYA…. MARI BANTU SHARE YA

Hasil gambar untuk malam pertama
Berkaitan suam1 1stri harus dikerjakan penuh adab dan terdapat banyak waktu yang dibolehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk kerjakan hubungan suami istri. Hal sejenis ini dikarenakan dalam Islam hubungan suami istri yakni melaksanakan ibadah dan bernilai pahala.
Tentang waktu saat yang dilarang untuk berjima’ yaitu :

1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau berjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sesungguhnya penyakit hilang ingatan, hilang ingatan babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya.

 ”2. “Wahai Ali..! jangan pernah berjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ ketika itu, jadi ia akan bermata juling dan syaitan demikian gemari pada manusia yang bermata juling. ”

3. “Wahai Ali..! jangan pernah terlibat percakapan semasa jima’, sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’
yang demikian, jadi anak itu tidak selamat daripada bisu. ”

4. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat pada wanita lain, jadi sesungguhnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu akan jadi pondan yang berupa tak sukai dan hina. ”

5. “Wahai Ali..! apabila anda berjunub ditempat tidur, jangan pernah membaca Al-Quran, jadi sesungguhnya saya bimbang akan turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”

6. “Wahai Ali..! jangan pernah berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”

7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan menggunakan satu tuala, nantinya akan jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), jadi sesungguhnya yang demikian itu akan mengakibatkan permusuhan lantas membawa anda berdua pada berpecah dan talak. ”

8. “Wahai Ali..! jangan pernah berjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak memperoleh anak baginya kecuali sudah tua. ”
sumber ; http://liputanantarkota.tk/jangan-sampai-salah-inilah-waktu-yang-dilarang-rosullah-saat-berhubung4n-bad4n-dengan-istrimu-baca-selengkabnya-mari-bantu-share-ya/