loading...

MOHON SHARE YA!! SUBHANALLAH! INILAH BUKTI BAHWA NABI MUSA PERNAH MEMBELAH LAUT ,,!!!


Pernah dengar cerita mukjizat Nabi Musa yang membelah laut dengan tongkatnya? Cerita itu tidaklah cerita dongeng hanya namun ianya yaitu cerita benar. Hingga saat ini kita masihlah bisa lihat bukti-bukti itu.

Seseorang pakar arkeologi bernama Ron Wyatt pada th. 1988 mengaku bahawa dia sudah menjumpai sebagian bangkai roda kereta tempur kuno di basic laut merah. Menurut dia, mungkin saja ini yaitu bangkai kereta tempur Pharaoh yang terbenam di basic laut semasa dipakai untuk menguber Musa berbarengan beberapa pengikutnya.Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 4.jpg

Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 4.jpg
Menurut pengakuannya, terkecuali menjumpai sebagian bangkai roda kereta tempur berkuda, Wyatt berbarengan beberapa krunya juga ikut menjumpai sebagian tulang manusia serta tulang kuda di tempat yang sama.Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 3.jpg

Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 3.jpg
Penemuan itu memperkuat lagi bahawa bekas tulang belulang itu yaitu adalah sebahagian dari kerangka beberapa bala tentara Pharaoh yang terbenam di laut Merah.

Hasil kajian yang dikerjakan di Stokhlom University pada sebagian bekas tulang belulang yang didapati itu memanglah benar bahawa susunan serta kandungan sebagian tulang itu sudah berumur sekitaran 3500 th., di mana menurut histori, momen itu berlaku pada kurun yang sama.




Selain itu, ikut didapati poros roda dari satu diantara kereta kuda yang saat ini keseluruhannya sudah ditutupi dengan batu karang, bentuk aslinya sulit untuk diliat dengan cara terang.

 Mungkin saja Allah berniat membuat perlindungan bukti-bukti ini untuk tunjukkan pada kita semuanya bahawa mukjizat yang di turunkan pada utusanNya adalah satu yang riil serta bukanlah dongeng. Diantara sebagian bangkai kereta, ikut didapati satu roda dengan 4 buah jeriji yang diperbuat dari pada emas. Kelihatannya, berikut bekas dari roda kereta kuda yang ditunggang oleh Pharaoh Raja Firaun.

Berdasar pada peta, menurut beberapa pakar pengkaji histori di situlah sekitaran tempat di mana Nabi Musa berbarengan beberapa kaumnya menyeberangi laut Merah. Tempat penyeberangan itu ada di Teluk Aqaba di Nuweiba.

 Kedalaman maksimum sekitaran tempat penyeberangan yaitu 800 mtr. di segi ke arah Mesir serta 900 mtr. di segi ke arah Arab. Disamping itu di segi utara serta selatan lintasan penyeberangan kedalamannya meraih 1500 mtr.. Kecerunan laut dari Nuweiba ke arah Teluk Aqaba sekitaran 1/14 atau 4 darjah, disamping itu dari Teluk Nuweiba ke arah daratan Arab sekitaran 1/10 atau 6 darjah.
Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 11.jpg
Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 11.jpg
Kurang lebih jarak pada Nuweiba ke Arab yaitu sekitaran 1800 mtr.. Lebar lintasan Laut Merah yang terbelah kurang lebih 900 mtr.. Menurut sumber lain jaraknya kurang lebih meraih 7 km, dengan jumlah pengikut Nabi Musa sekitaran 600. 000 orang serta saat yang ditempuh untuk menyeberang sekitaran 4 jam.
Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 13.JPG
Subhanallah! Gambar Bukti Bahawa Nabi Musa Pernah Membelah Laut 13.JPG