loading...

TAHUKAH ANDA?KENAPA Bukan Nabi Muhammad SAW Tapi Nabi Isa yang Dipilih Allah SWT, Untuk Bunuh Dadjjal.


Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan pada saya. Moga kita perolehi sedikit pengetahuan ya mengapa Allah AWT tentukan Nabi Isa untuk membunuh dajjal

Begini kisahnya….. Jika hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal…Kenapa Allah memilih Nabi Isa..?

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, terkait peristiwa baginda disalib… Selain itu, pada saat


peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW…Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad jadi baginda berdoa dan bermohon pada Allah agar diperbolehkan untuk jadi sebahagian umat Muhammad..

Jadi doa Nabi Isa itu sudah Allah Swt perkenankan.. Karenanya baginda diturunkan jika hampir kiamat nanti…Seperti yang diketahui, saat Nabi Isa diangkat ke langit dulu, baginda masihlah bujang dan belum berkahwin. Turunnya baginda ke bumi, sesudah berjaya membunuh dajjal laknatullah disebutkan baginda akan memerintah didunia ini hingga 40 tahun.. dan baginda akan Allah dapatkan jodoh, diberi kesempatan berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Hingga hingga tempoh yang ALLAH berikan, jadi baginda akan diwafatkan.. Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab…Begitu kisahnya..
TOLONG DISEBAR LUASKAN....
http://www.beritaimformasi.com/2016/04/tahukah-andakenapa-bukan-nabi-muhammad.html
Tekan 2 kali (X) tuk menutup
Dukung kami dengan ngelike fanspagenya x